Deklaracja Dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Ośrodek Pomocy Społecznej
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2020-06-26
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17.01.2023
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne
Najpoważniejsze zidentyfikowane ograniczenia dostępności:
Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości; W niektórych materiałach multimedialnych brakuje napisów dla niesłyszących, transkrypcji oraz opisów tekstowych; Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia (aktualizacja): 17.01.2023
Deklaracja została poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 16.03.2023
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osoby do kontaktu:
- Krystyna Rostworowska - koordynator dostępności w OPS Ochota m.st. Warszawy
tel: 22 822 11 24, email: osrodek@opsochota.waw.pl - Rafał Lewandowski, email: it@opsochota.waw.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (22) 822 11 24. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna siedzib Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy:
Budynek ul. Przemyska 11 – Główna siedziba OPS
Sposób dojazdu
Budynek znajduje się przy ulicy Przemyskiej 11, niedaleko skrzyżowania ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. i ul. Grójeckiej
Dojazd tramwajowy: przystanek Bitwy Warszawskiej, Tramwaje linii 1,7, 9, 14, 15, 25
Dojazd autobusowy: przystanek Bitwy Warszawskiej, Autobusy linii 136,7154, 167, 172, 186, 191, 414, 521
Brak wydzielonych stref parkingowych
W pobliżu nie ma postoju taksówek
Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Siedziba OPS znajduje się na parterze budynku mieszkalnego.
Do budynku prowadzi 1 wejście, znajdujące się od strony ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. – droga wewnętrzna pomiędzy budynkami znajdującymi się przy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 6 i 4.
Ścieżka wejściowa do Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy posiada dwuetapowe schody z podjazdem dwutorowym dla wózków dziecięcych.
Obok, po prawej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnościami (np. dla wózków inwalidzkich), wraz z barierkami i poręczami.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Toaleta dla klientów znajduje się przy punkcie informacji OPS. Nie jest dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące
W budynku nie ma pętli indukcyjnych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Strefa dla klientów:
Punkt informacji OPS (punkt znajduje obok wejścia głównego), przy wejściu udostępnione są dla klientów miejsca siedzące oraz pokój indywidualnych rozmów
punkt obsługi kasowej (okienko kasowe znajduje się niedaleko wejścia głównego)
Sekretariat (po uprzednim skierowaniu przez obsługę informacji OPS, kierując się w prawo od wejścia korytarzem do końca, następnie przez przeszklone drzwi)
Ośrodek znajduje się wyłącznie na parterze, dlatego nie posiada wind oraz innych środków transportu wertykalnego.
Budynek ul. Białobrzeska 4a
Sposób dojazdu
Budynek znajduje się przy ul. Białobrzeskiej 4a, w pobliżu skrzyżowania ulic Białobrzeskiej i Karola Dickensa.
Dojazd autobusowy; przystanek Urbanistów 01 oraz Opaczewska linii 157, 521
Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Siedziba OPS znajduje się w parterowym pawilonie. Wejście do budynku znajduje się od strony budynku Białobrzeska 6a- droga wewnętrzna pomiędzy budynkami Białobrzeskiej 4a i 6a. Przy wejściu nie ma schodów.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące
W budynku nie ma pętli indukcyjnych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Ośrodek znajduje się wyłącznie na parterze, dlatego nie posiada wind oraz innych środków transportu wertykalnego.
Budynek ul. Białobrzeska 17 – Miejsce Aktywności Lokalnej SURMA
Sposób dojazdu
Budynek znajduje się przy ulicy Białobrzeskiej 17, niedaleko skrzyżowania ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. z ul. Białobrzeską.
Dojazd autobusowy: przystanek Rokosowska, Autobusy linii 157 (Linia od-do: Szczęśliwice-Gwiaździsta)
Parking samochodowy wzdłuż ul. Białobrzeskiej.
Brak wydzielonych stref parkingowych
W pobliżu nie ma postoju taksówek
Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Siedziba MAL SURMA znajduje się na parterze budynku mieszkalnego.
Wejście do placówki znajduje się z prawej strony budynku, vis-a-vis wejścia do biblioteki.
Wejście do placówki jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
(brak schodów, szerokie drzwi).
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące
W budynku nie ma pętli indukcyjnych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Strefa dla klientów:
Wejście do MAL SURMA – przedsionek z ławką – obok, po lewej stronie biuro pracowników.
Toaleta znajduje się po prawej stronie od wejścia, posiada dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Placówka znajduje się wyłącznie na parterze, dlatego nie posiada wind oraz innych środków transportu wertykalnego.
Budynek ul. Grójecka 109 – Dom Dziennego Pobytu „Z Ochotą”
Sposób dojazdu
Budynek znajduje się w pasażu handlowym przy ulicy Grójeckiej 109, niedaleko skrzyżowania ul. Grójeckiej z ulicą Dickensa.
Dojazd tramwajowy: przystanek Dickensa, Tramwaje linii 7, 9 i 15.
Dojazd autobusowy: przystanek Dickensa, Autobusy linii 154, 128, i 189 oraz 208 i 414.
Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
Wjazd na parking od ul. Skorochód – Majewskiego.
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Siedziba Domu Dziennego Pobytu „Z Ochotą” znajduje się na parterze pasażu handlowego.
Wejście do placówki znajduje się wewnątrz pasażu, obok biblioteki i vis-a-vis baru mlecznego.
Wejście przystosowane jest dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim (brak schodów, szerokie drzwi).
Strefa dla klientów:
Wejście do placówki – korytarz oraz pokój kierownika po prawej stronie od wejścia
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące
W budynku nie ma pętli indukcyjnych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Placówka znajduje się wyłącznie na parterze, dlatego nie posiada wind oraz innych środków transportu wertykalnego.
Budynek ul. Częstochowska 11/15
Sposób dojazdu
Budynek znajduje się przy ul. Częstochowskiej 11/15, na parterze budynku mieszkalnego, zajmuje lokale położone obok siebie (lok. 1 i 3).
Dojazd tramwajowy: przystanek Och-Teatr, Tramwaje linii 1,7,9,14,15,25
Dojazd autobusowy: przystanek Och-Teatr, Autobusy linii 167,191,521
Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Wejście do budynku znajduje się od strony placu wewnętrznego, obok znajdują się Plac Baśniowy i plac zabaw „Baśniowa”
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące
W budynku nie ma pętli indukcyjnych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Placówka znajduje się wyłącznie na parterze, dlatego nie posiada wind oraz innych środków transportu wertykalnego.